72 guldkorn – noter fra Marketing Camp

Noter fra fire foredrag er nu lagt op så I simpelthen får dem foræret uden nogen former for indsats. Og nu er det tid til den store finale. Ib Potter havde fået den skide gode idé, at hver foredragsholder skulle slutte dagen af med tre tips som de ville give videre. Dvs. at alle deltagere faktisk fik noget fra hvert foredrag, uden at være til dem. Pissefedt for at sige det pænt 🙂

Det giver 72 tips alt i alt. Helt så mange blev det dog ikke til da der vidst var et par stykker måtte forlade stedet tidligere, og et par stykker der nøjedes med to tips. Til gengæld var der et par andre der lige gav et par ekstra tips. Helt lige gik det ikke op, men jeg fik rigtig mange hurtige tips som I også skal have glæde af. Jeg har valgt ikke at skrive dem om, som jeg ellers har gjort med de andre noter, men I får dem som jeg noterede dem ned på dagen 🙂

Se alle de andre noter:

”AdWords for nørder” med Frank Hellerup Madsen
”Do and dont og myter i  SEO – visk tavlen ren” – med Thomas Rosenstand
”20 tips til effekt linkbuilding” – med Mikkel deMib
”20 tips til din webtekst baseret på erfaring fra 300 A/B tests” – med Michael Aagaard

Michael Aaagaard: 20 tips til din webtekst baseret  på erfaring fra 100 A/B splittests

Fokuser på at optimere beslutninger og handlinger, ikke tekst og websider
Test om optimeringer virker
Skriv til mennesker, ikke robotter.

Thomas Bigum: Facebook sælg på tjenesten hvor salgsgas ikke virker

Husk at “engagement” er ikke målet, men middel
Tænk i sekvenser! Engagér, connect og sælg!
Du kan splitteste dine opdateringer

Rasmus Burkal: Marketing målrettet dine brugere, på baggrund af kontekst

En klar Call-to-action
Undgå One size fits all
Brug målrettede landing pages

Mikkel deMib: 20 tips til effektiv inkbuilding

Du skal aldrig arbejde kun med en form for linkbuilding
Lav indhold som folk naturligt linker til.
Prøv et link på din konkurrent hvis du er i tvivl om det er skadeligt.

Kim Dolleris: Emotionelt design

Brugerne er mennesker. Kommuniker efter deres billeder.
Forskel på hvad vi KAN og hvad vi VIL som brugere.
Brug guleroden i stedet for pisken.

Benjamin Gundgaard: Sælg mere på nettet

Brugertest din og dine konkurrenters hjemmesider
Prioriter
A/B split test varianter

Frank Hellerup AdWords for nørder

Brug undersidelinks til at forklare benefits
Displaynetværk: Interessekategorier i stedet for kun søgeord og bestemte websites
Displaynetværk: Lad være med at vise dem på adsensemobileapps.com

Rasmus Himmelstrup: 25 konkrete tips til at komme foran dine konkurrenter lokalt

Ved hjælp af local search optimering kan alle virksomheder komme til tops i søgemaskinerne
Citation Building er den mester oversete teknik inden for SEO
Anmeldelser kan være en vej til toppen

Christain Holst: 7 tips til at forbedre dit checkout flow

Forstærk betalingsfelterne visuelt. Vis ikoner ved siden af betalingsfelter.
Beskriv formfelter yderligere. Tooltips, ekstra tekst
Flyt friktion til “Tak for ordren” siden, altså fra før/under salg til efter salg. Nyhedsbreve, deling på sociale medier, registrering.

Casper Jusslin: Tør du tage chancen – eller vil du have dit på det tørre – online jura

Send ikke nyhedsbreve til folk der IKKE har bedt om det.
Snyd ikke kunderne med tilbud på ting, der ikke er sat ned i pris. Førpris skal have varet i mindst 6 uger. Tilbudspris må max køre i 2 uger.
Skjul ikke gebyrer m.m. for kunderne, da det kan blive dyrt.

Jacob Kildebogaard: Få mere ud af Analytics og AdWords

Google Analytics grundkode på alle sider OGSÅ 404 sider
Opsæt mål, mindst et
Webshops: Spor salget med ehandelssporing
Lav en ordentlig struktur på din AdWords struktur
Test ved at søge på søgeordet
Optimer ud fra blot 1 tal i AdWords
Spor omsætningen i AdWords
Optimer ud fra blot 1 tal – konverteringsværdi/pris
Vil du bruge 25% af omsætningen, så skal konv.værdi/pris være 5 eller større.

Christina Klitsgaard: 3 tendenser, de allerbedste bruger i deres email markedsføring

Sælg på din velkomstmail
Sælg til dem der ikke købte
Sælg til dem der afmeldte sig

Morten Münster: Copywriterens 10 essentielle teknikker

Drop klichéfyldt sprog
Skriv som Hemingway. Fjern alt fra din tekst der ikke giver mening.
Fjern det første afsnit.

Mogens Møller: Sådan arbejder du prof med splittests på webshop

Forvent ikke resultater hver gang
Test ikke i blinde.
Hold ikke resultater for dig selv. Del dem i virksomheden.

Thomas Rosenstand: SEO

Få bundet dit site sammen med G+. Begge veje.
Undgå tomme sider og tynde sider, redundant indhold.
Reducér dine sitewide links i footer. Gør dem dynamiske så de passer med den side brugeren er på.

Thomas Rosenstand: Google Plus

Få sat “Authorship” op. Din autoritet opspares først når du kommer i gang.
Hav en firmaside til det mest seriøse – og en personlig side.
Links i din profiltekst samt links i linkboksen sender PageRank = Giver værdi til destinationssiden. Kun hvis man deler “Public”

Nicolaj Kirkgaard Nielsen: Giv dine kunder en bedre oplevelse på nettet

Hav en holdning. Stå for noget.
Brug rækkefølgen: Kontekst, følelser, behov.

Søren Sprogø: Remarketing

Sørg for at være relevant
Mål effekten. Se hans blog for Google Analytics rapport.
Brandingeffekt via bannere er markant.

Peter Vittrup: Kend dine brugere og lav engagerende indhold til Facebook

Lav interviews med brugere på jeres facebookside. 10-12. Forsøg at forstå dem
Sammensæt personaer ud fra jeres interviews
5 minutters mini personas. Skriv 2-3 relevante statements fra kundens perspektiv.

Morten Vium: LinkedIn B2B

Kan søge på stilling, kan indstille LinkedIn til at kontakte i 2 grad
Søg efter indhold i din status for at se hvordan den er delt. Kommenter og tak for delinger, så rammer du dit netværk igen.
Opret virksomhedsside og opret produkter. Dine kunder kan anbefale dine produkter, som så ryger ud til deres netværk.

Simon Willer: Annoncering på Facebook

Målret efter snævert segment. Vis relationerne der allerede taler om dit brand (hvis muligt)
Lav dit billede så det fanger målgruppens opmærksomhed. Skriv din tekst så du giver brugeren grund til at klikke.
Annoncer i newsfeed: Sælg ikke via første opdatering. Opbyg tillid: Sælg i news feedt til dem der allerede “Synes godt om” dig

Ib Potter: 72 online markedsføringstips

For lavet 20 gode billeder af din virksomhed, din service, produkter
Undgå klassikerne, bl.a. smuk kvinde med headset
Skriv 10 forskellige tekster om din virksomhed og hvad der er I kan gøre min virksomhed

No votes yet.
Please wait...

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function wp_gdsr_render_article() in /var/www/spicyweb.dk/public_html/wp-content/themes/spicyweb_new/single.php:20 Stack trace: #0 /var/www/spicyweb.dk/public_html/wp-includes/template-loader.php(98): include() #1 /var/www/spicyweb.dk/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/var/www/spicyw...') #2 /var/www/spicyweb.dk/public_html/index.php(17): require('/var/www/spicyw...') #3 {main} thrown in /var/www/spicyweb.dk/public_html/wp-content/themes/spicyweb_new/single.php on line 20
WordPress › Fejl

Der er sket en kritisk fejl på dit websted.

Lær mere om fejlsøgning i WordPress.