Been there, done that, and will definitely do it again – Marketing Camp 13
Jeg må indrømme, at jeg havde set frem til Marketing Camp 13, tirsdag den 27. maj 2013, i ret lang tid. Ja siden billetten blev bestilt kan man roligt sige.
Ikke alene skulle dagen bestå af fire foredrag fra forhåbentlig fire enormt kompetente og oplagte eksperter, men dagen skulle jo også bruges til at snuse lidt mere til hele miljøet omkring online marketing – et miljø fyldt med folk man ikke har set før, ja lige med undtagelse af på Twitter og Google+ naturligvis.
Så der skulle netværkes samtidig med at man fik proppet en masse viden ind i hovedet. Og for sådan en som mig, der aldrig har arbejdet med online marketing, men som har al min viden fra diverse blogindlæg, bøger, podcasts og webinars, var det en kærkommen mulighed til også at hilse på andre indenfor området.
Min mødom – bedre sent end aldrig
Det var min mødom i forhold til konferencer. Og den blev da taget alt for sent, men sådan skulle det nu engang være 🙂 Ah jo, jeg var da til en decideret netværkskonference i september 2012, men det var som teknisk assistance på et afstemningssystem jeg havde bygget til en elevatortale-konkurrence. Og jo, jeg var da også til lederkonferencer i forbindelse med Iværksætterugen i uge 46 i november. Men igen var det som teknisk assistance på et live afstemningsmodul til paneldebatter.
Så jeg har ikke være til en konference hvor emnet for det første interesserede mig (okay, lederseminarerne var da faktisk ret spændende, men tre dage med nogenlunde samme indhold er nu lidt langhårety – tak til Flemming Dybbøl fra Smukfest for at fyre det samme foredrag af tre dage på ny og sjov måde hver gang), så det var min tur nu. Og jeg kan lige så godt sige med det samme: Jeg blev ikke skuffet, og vidste allerede midtvejs i dagens andet foredrag, at jeg kommer igen i 2014.
Jeg valgte allerede fra start at skifte spor, så i stedet for AdWords og Analytics for begyndere, tog jeg chancen og valgte at lytte til Frank Hellerup Madsen med AdWords for nørder. Dernæst stod den på Do and Dont i SEO med Thomas Rosenstand efterfulgt af 20 tips til linkbuilding med Mikkel deMib. Og så sluttede jeg dagen af med at skifte spor igen, og lytte til Michael Aagaards 20 tips til at forbedre dine webtekster.
Det er jo en fornøjelse af kunne sige at alle fire foredrag gav mig ny viden. Det er helt klart dagens første foredrag med AdWords for nørder der gav mig mest ny viden – ja faktisk kunne jeg ikke nikke genkendende til noget som helst af det Frank fortalte – men alle de tre andre foredrag var ikke langt efter. Og ikke mindst gav alle fire foredrag mig motivationen til at lære mere og også langsomt få afprøvet noget af min viden i praksis.
Samlet noter til forråd
Undervejs i de fire foredrag fik jeg samlet rigtig mange noter ind. Ja, aldrig har jeg taget så mange noter må jeg indrømme. Og de noter synes jeg sgu I skal have del i hvad enten I var der til de samme foredrag, til nogle andre foredrag eller slet ikke var der på dagen (stakkels jer ;-)). Derfor vil jeg bringe alle min noter, som jeg har taget dem, i en lille føljeton.
Så glæd jer, der er en masse viden at dele ud af 🙂